ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: YOUTUBE ΚΑΙ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
ΒΟΥΤΣΕΛΑ ΕΛΕΝΗ
ΒΟΥΤΣΕΛΑ ΕΛΕΝΗ
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ………………………………………………………………………….. ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1ο ΤΟ YOUTUBE ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΟΥ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ 1.1 Εισαγωγή……………………………………………………………………….. 1.2 Κοινωνικό Διαδίκτυο: Ορισμός, σημασία και φορείς………………………... 1.3 Youtube: ένα συνεχώς εξελισσόμενο διαδικτυακό περιβάλλον……………… 1.4 To Youtube υπό το πρίσμα του κοινωνικού διαδικτύου……………………… ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 ο ΤΟ YOUTUBE KAI ΟΙ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ ΓΙΑ ENHMEΡΩΣΗ 2.1 Εισαγωγή………………………………………………………………………... 2.2 Το Youtube σε σχέση με την ενημέρωση……………………………………... ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3 ο ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ-ΕΠΙΛΟΓΟΣ 3.1 Εισαγωγή……………………………………………………………………….. 3.2 Ανασκόπηση συμπερασμάτων………………………………………………… 3.3 Επίλογος………………………………………………………………………… ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ………………………………………………………………… | Σελ. 3 4 4 5 6 7 7 9 9 9 10 |
ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Η εκπόνηση της παρούσας εργασίας στοχεύει στην παρουσίαση πληροφοριών που συλλέχθηκαν και άπτονται ζητημάτων κοινωνικού διαδικτύου με επίκεντρο το Youtube. Συγκεκριμένα, στην παρούσα εργασία θα συναντήσουμε τις δυνατότητες που παρέχει το Youtube σε σχέση με την ενημέρωση στους επισκέπτες του δεδομένου site.
Στο πρώτο κεφάλαιο θα αναφέρουμε συνοπτικά γενικές πληροφορίες σχετικά με το κοινωνικό διαδίκτυο καθώς και για το Youtube στο οποίο και εστιάζουμε, παρατηρώντας τη σταδιακή εξέλιξή του και τη σημερινή του δημοτικότητα, αλλά και θα προσπαθήσουμε να εντοπίσουμε τα σημεία επαφής του youtube με τα χαρακτηριστικά του κοινωνικού διαδικτύου.
Στο δεύτερο κεφάλαιο θα αναλύσουμε τις δυνατότητες που προσφέρει το εν λόγω site σε σχέση με την ενημέρωση προς τους επισκέπτες του, στηριζόμενοι σε ανάλογες έρευνες και σε επιστημονικά τεκμήρια σχετικά με το θέμα.
Στο τρίτο και τελευταίο κεφάλαιο θα ακολουθήσει μια περιγραφή και αποσαφήνιση των συμπερασμάτων, όπως εκείνα προκύπτουν από τα προηγούμενα κεφάλαια σχετικά με το είδος, την ποιότητα, τη συχνότητα ενημέρωσης που προσφέρει- εάν προσφέρει- στο σύνολο των μελών και επισκεπτών του το Youtube.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΠΡΩΤΟ
ΤΟ YOUTUBE ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΟΥ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
1.1 Εισαγωγή
Στο παρόν κεφάλαιο, θα αναφερθούμε αρχικά στα βασικά στοιχεία του κοινωνικού διαδικτύου όπου θα έχουμε τη δυνατότητα να αποσαφηνίσουμε την έννοιά του αλλά και να διακρίνουμε κάποιους ουσιαστικούς φορείς που στην πράξη επιτελούν το έργο αυτό που ορίζει το κοινωνικό διαδίκτυο (π.χ. facebook, twitter, blogs, wikis, youtube).
Στη συνέχεια, θα επικεντρωθούμε στο Youtube, ως ένα φορέα κοινωνικού διαδικτύου, όπου θα συναντήσουμε τις απαρχές του στην ιστορία του internet καθώς και την εξέλιξη που αυτό απέκτησε μετά τη δημιουργία του.
1.2 Κοινωνικό Διαδίκτυο: Ορισμός, σημασία και φορείς
Σύμφωνα με τον Ισίδωρο Α. Πάσσα, ερευνητή στην ερευνητική ομάδα URENIO, ένα κοινωνικό δίκτυο είναι μια κοινωνική δομή που συμπεριλαμβάνει κόμβους (που γενικά είναι φυσικά πρόσωπα ή οργανισμοί) οι οποίοι συνδέονται με έναν ή περισσότερους παρόμοιου τύπου ή σχέσεις, όπως αξίες, οράματα, στόχοι, ιδέες, οικονομικές συναλλαγές, εμπορικές συναλλαγές, φιλία. Συγκεκριμένα υποστηρίζει ότι μία υπηρεσία κοινωνικού δικτύου στο Internet έχει στόχο την ανάπτυξη online εικονικών κοινοτήτων φυσικών προσώπων που μοιράζονται κοινά ενδιαφέροντα και/ή δραστηριότητες, ή που έχουν κοινό ενδιαφέρον στην εξερεύνηση των ενδιαφερόντων και δραστηριοτήτων των άλλων (http://webcache.googleusercontent.com). Σύμφωνα με το Wikipedia, παρατηρούμε μια ελαφρώς διαφορετική προσέγγιση του όρου αυτού, όπου η υπηρεσία κοινωνικής δικτύωσης στο internet είναι μια online υπηρεσία, πλατφόρμα, ή site το οποίο εστιάζει στην οικοδόμηση και την απεικόνιση των κοινωνικών δικτύων ή των κοινωνικών σχέσεων μεταξύ των ανθρώπων, π.χ., οι οποίοι μοιράζονται τα ενδιαφέροντα ή/και τις δραστηριότητες. Μια κοινωνική υπηρεσία δικτύου αποτελείται ουσιαστικά από μια αντιπροσώπευση-αναπαράσταση για τον κάθε χρήστη (συχνά ένα σχεδιάγραμμα), των κοινωνικών συνδέσεών του/της, και ποικίλων πρόσθετων υπηρεσιών. Οι περισσότερες κοινωνικές υπηρεσίες δικτύου είναι Ιστoί που βασίζονται στο διαδίκτυο και παρέχουν τα μέσα για τους χρήστες να αλληλεπιδράσουν μέσω του Διαδικτύου, όπως το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο και το στιγμιαίο μήνυμα (http://en.wikipedia.org/wiki/Social_network_service).
Οι κύριοι τύποι κοινωνικών υπηρεσιών δικτύωσης είναι εκείνοι που περιέχουν κατηγορίες (όπως το προηγούμενοι σχολικό έτος ή οι συμμαθητές), μέσα να συνδέουν φίλους (συνήθως με τις σελίδες περιγραφής του ατόμου) και ένα σύστημα σύστασης που συνδέεται με την εμπιστοσύνη. Οι δημοφιλείς μέθοδοι συνδυάζουν τώρα πολλούς από αυτούς, με το Facebook και το Twitter χρησιμοποιούμενα ευρέως παγκόσμια όπου το MySpace και το LinkedIn είναι ευρύτατα χρησιμοποιημένα στη Βόρεια Αμερική, το Nexopia (συνήθως στον Καναδά), το Bebo, το Hi5, το Hyves (συνήθως στην Ολλανδία), StudiVZ (κυρίως στη Γερμανία) και πολλά άλλα.
Η κοινωνική δικτύωση στο Internet έχει ενισχύσει και δημιουργήσει νέους τρόπους επικοινωνίας και το μοίρασμα των πληροφοριών. Οι ιστοχώροι κοινωνικής δικτύωσης χρησιμοποιούνται καθημερινά από εκατομμύρια ανθρώπους και φαίνεται ότι η ενασχόληση με την κοινωνική μας δικτύωση στο internet θα είναι από τις καθημερινές μας δραστηριότητες.
1.3 Youtube: ένα συνεχώς εξελισσόμενο διαδικτυακό περιβάλλον
Σύμφωνα με το Wikipedia, τo YouTube είναι ένας δημοφιλής διαδικτυακός τόπος, ο οποίος επιτρέπει αποθήκευση, αναζήτηση και αναπαραγωγή ψηφιακών ταινιών. Δημιουργήθηκε το Φεβρουάριο του 2005 και το Νοέμβριο του 2006 ονομάστηκε από το περιοδικό TIME "Invention of the Year 2006" (Η Εφεύρεση του 2006). Τον Οκτώβριο του 2006, η εταιρεία αγοράστηκε από την Google με ανταλλαγή μετοχών της αξίας 1,65 δισεκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ και σήμερα λειτουργεί ως θυγατρική της Google. Η εταιρία εδρεύει στο Σαν Μπρούνο της Καλιφόρνια, και χρησιμοποιεί την τεχνολογία Adobe Flash Video για να εμφανιστεί μια μεγάλη ποικιλία από περιεχόμενο φτιαγμένο από χρήστες, συμπεριλαμβανομένων των κλιπ ταινιών, κλιπ τηλεόρασης, βίντεο και μουσικής, καθώς και ερασιτεχνικό περιεχόμενο, όπως το video blogging και σύντομα πρωτότυπα βίντεο. Μεγαλύτερο μέρος του περιεχομένου στο YouTube έχει φορτωθεί από τα άτομα, αν και μέσα μαζικής ενημέρωσης και επιχειρήσεις συμπεριλαμβανομένων των CBS, BBC, Vevo και άλλες οργανώσεις παρέχουν ορισμένο από το υλικό τους μέσω του site, ως μέρος του γενικού προγράμματος της εταιρικής σχέσης YouTube (http://el.wikipedia.org/wiki/YouTube).
Ο Κώστας Δεληγιάννης (2010) συμπληρώνει αναφέροντας ότι το youtube είναι μια κλασική περίπτωση όπου οι αριθμοί τα λένε όλα διότι κάθε ημέρα, μέσα από το YouTube πραγματοποιούνται περισσότερες από δύο δισεκατομμύρια προβολές, γεγονός που κατατάσσει το συγκεκριμένο site τρίτο σε αριθμό επισκεπτών μετά τη μηχανή αναζήτησης της Google και το Facebook. Άλλωστε, η αρχειοθήκη του διαθέτει ήδη τόσο πλούσιο οπτικοακουστικό υλικό, που θα χρειαζόταν κανείς 1.700 χρόνια για να το παρακολουθήσει – νούμερο που αναμένεται να αυξηθεί με γεωμετρικούς ρυθμούς μέσα στους επόμενους μήνες, καθώς κάθε ένα λεπτό στους servers της υπηρεσίας αποθηκεύονται καινούργια βίντεο συνολικής διάρκειας 24 ωρών. Κι όλα αυτά μόλις σε πέντε χρόνια, αφού πριν από λίγες εβδομάδες το YouTube έκλεισε την πρώτη πενταετία λειτουργίας του από τον Μάιο του 2005, όταν ξεκίνησε να «τρέχει» δοκιμαστικά ως υπηρεσία διακίνησης αρχείων multimedia, προσφέροντας τη δυνατότητα στους χρήστες να «ανεβάσουν» βίντεο της επιλογής τους.
Οι τεράστιες ποσότητες οπτικοακουστικού υλικού που περιλαμβάνει το Youtube είναι ένα γεγονός που συζητείται και από τους Meeyoung Cha, Haewoon Kwak, Pablo Rodriguez, Yong-Yeol Ahn, και Sue Moon (2007), σε ένα αντίστοιχο επιστημονικό τους άρθρο, όπου το Youtube αναφέρεται ως το σύστημα με το μεγαλύτερο υλικό που παράγεται από χρήστες (User Generated Content). Σύμφωνα με εκείνους, τα συστήματα που περιέχουν υλικό που έχει παραχθεί από χρήστες (UGC), όπως το Youtube επαναδιαμορφώνουν τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι βλέπουν βίντεο και τηλεόραση με εκατομμύρια παραγωγούς βίντεο και καταναλωτές όπου μεγάλες επιδράσεις έχουν επιβεβαιωθεί στην online βίντεο αγορά. Στις μέρες μας, εκατοντάδες εκατομμύρια χρήστες του Internet είναι αυτό-παραγωγικοί καταναλωτές.
Η κλίμακα, η δυναμική, και η διοικητική αποκέντρωση των βίντεο UGC καθιστούν την πρόβλεψη δημοτικότητας για το παραδοσιακό υλικό, ακατάλληλη. Η δημοτικότητα του UGC είναι πιο εφήμερη και έχει μια πιο απρόβλεπτη συμπεριφορά. Σε αντιδιαστολή με τις πρώτες μέρες της TV όπου ο καθένας έβλεπε το ίδιο πρόγραμμα την ίδια ώρα, τέτοια ισχυρή ενίσχυση της δημοτικότητας (ή της μη δημοτικότητας) είναι αραιωμένη στην περίπτωση του UGC. Τα σταθερά κύματα των νέων βίντεο και η ευκολία του Ιστού προσωποποιούν γρήγορα την εμπειρία θέασης, που οδηγεί σε μια μεγάλη μεταβλητότητα στη συμπεριφορά και το εύρος προσοχής χρηστών.
Ο Κώστας Δεληγιάννης συμπληρώνει εδώ ότι οι συνέπειες αυτής της εκρηκτικής δημοφιλίας είναι σημαντικές διότι οι τηλεοπτικοί σταθμοί έχουν χάσει το μονοπώλιο που κατείχαν για δεκαετίες στην οικιακή ψυχαγωγία και ενημέρωση. Σε πρόσφατη έρευνα του BBC, το 63% των συμμετεχόντων δήλωσαν πως, χάρις σε υπηρεσίες όπως το YouTube, αφιερώνουν «λιγότερο» ή «σημαντικά λιγότερο» χρόνο μπροστά στην TV. Κατά δεύτερον, ότι εδώ και πολύ καιρό οι όροι «ιντερνετική ψυχαγωγία» και «ενημέρωση» δεν περιλαμβάνουν μόνον αποσπάσματα από κινηματογραφικές ταινίες ή τηλεοπτικές σειρές και βιντεοκλίπ γνωστών μουσικών συγκροτημάτων, τα οποία ομολογουμένως έδωσαν ώθηση στο YouTube στα πρώτα του βήματα. Αντίθετα, υπολογίζεται πως, από τους χρήστες που αποθηκεύουν οπτικό υλικό στο YouTube, το 62% αναρτά ερασιτεχνικές λήψεις που ανήκουν στους ίδιους – και οι οποίες προσελκύουν ένα διόλου ευκαταφρόνητο αριθμό επισκεπτών.
1.4 To Youtube υπό το πρίσμα του κοινωνικού διαδικτύου
Όλοι μπορούν να βλέπουν τις αποθηκευμένες ψηφιακές ταινίες (βίντεο), ενώ τα εγγεγραμμένα μέλη μπορούν να αποθηκεύουν απεριόριστο αριθμό ταινιών με χρονικό όριο δεκαπέντε λεπτών το κάθε βίντεο. Μαζί με τις ταινίες φαίνεται και ο αριθμός των μελών που τις έχουν δει, ώστε να φαίνονται ποιες είναι οι πιο δημοφιλείς. Επίσης ένας χρήστης μπορεί να πεί αν του αρέσει ένα βίντεο ή όχι. Τα εγγεγραμμένα μέλη μπορούν να αφήσουν σχόλια στο κάθε βίντεο και να πατήσουν το κουμπί "Μου αρέσει" καθώς επίσης και να βαθμολογήσουν τα σχόλια άλλων χρηστών.
Μη εγγεγραμένοι χρήστες μπορούν να παρακολουθήσουν τα βίντεο, ενώ οι εγγεγραμμένοι χρήστες επιτρέπεται να ανεβάσουν απεριόριστο αριθμό βίντεο. Βίντεο που θεωρούνται ότι περιέχουν δυνητικά προσβλητικό περιεχόμενο είναι διαθέσιμες μόνο σε εγγεγραμμένους χρήστες 18 και άνω.
Μπορούμε όμως να παρατηρήσουμε ότι τα βίντεο αυτά δεν τοποθετούνται από τους χρήστες μόνο για να αποτελέσουν ένα αντικείμενο θέασης από ένα ευρύ κοινό, αλλά αντίθετα, υπάρχει ένα είδος διάδρασης μεταξύ των χρηστών όπου ο καθένας μπορεί να εκφράσει μια άποψη, να δημιουργήσει ένα είδος συζήτησης, να επηρεάσει την ποιότητα του υλικού προσθέτοντας ή αφαιρώντας πόντους αρέσκειας του υλικού αυτού. Αυτά τα χαρακτηριστικά μπορούν να θεωρηθούν επαρκή ώστε να μιλήσουμε για μια μορφή κοινωνικού διαδικτύου, ωστόσο όμως, η Wikipedia, μια διεθνώς, όπως γνωρίζουμε, αναγνωρισμένη εγκυκλοπαίδεια, δεν συμπεριλαμβάνει το Youtube στην αντίστοιχη λίστα με τα συστήματα που θεωρεί ως κοινωνικά διαδίκτυα (http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_social_networking_websites).
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2
ΤΟ YOUTUBE KAI ΟΙ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ ΓΙΑ ENHMEΡΩΣΗ
2.1 Εισαγωγή
Στο παρόν κεφάλαιο, θα συζητήσουμε για το ζήτημα που μας ενδιαφέρει κυριότερα στη δεδομένη εργασία, κάνοντας λόγο για τις δυνατότητες που προσφέρει το Youtube σε σχέση με την ενημέρωση.
2.2 Το Youtube σε σχέση με την ενημέρωση
Όπως προαναφέρθηκε, κάνουμε λόγο για ένα εξαιρετικά δημοφιλές σύστημα παγκοσμίως, όπου κάθε χρήστης έχει τη δυνατότητα να μοιραστεί οπτικοακουστικό υλικό με άλλους χρήστες αλλά και με απλούς επισκέπτες του site με πολύ απλούς τρόπους. Όπως είναι ευνόητο, κάθε άνθρωπος που διαθέτει internet μπορεί να έχει πρόσβαση σε αυτό το υλικό, να το παρακολουθήσει και αναλόγως να το βαθμολογήσει, να το σχολιάσει, να το αναμεταδώσει.
Μπορούμε λοιπόν να κατανοήσουμε ότι το δεδομένο site μπορεί να προσδώσει ένα είδος σφαιρικής συλλογής πληροφοριών σε ένα άτομο που βρίσκεται σε μια διαδικασία αναζήτησης, καθώς μπορεί να εντοπίσει υλικό το οποίο έχει καταχωρηθεί από πολλούς διαφορετικούς παραγωγούς με ένα διαφορετικό και προσωπικό τρόπο προσέγγισης κάθε φορά. Το ενδιαφέρον κομμάτι όμως που οφείλουμε να τονίσουμε είναι πως δεν πρόκειται απλά για μια απλή παρακολούθηση υλικού, αντίθετα, το εκάστοτε άτομο, μπορεί να ενημερωθεί για ένα ζήτημα από έναν ή περισσότερους παραγωγούς καθώς και να προσθέσει ένα ίχνος της δικής του προσωπικής γνώσης σε αυτό, αναρτώντας απλώς μέσω του σχολιασμού, επιπλέον γνώσεις.
Ενώ λοιπόν κάναμε λόγο παραπάνω για την αμφίδρομη αυτή μεταφορά πληροφοριών και την αμοιβαία ενημέρωση μεταξύ των χρηστών και των επισκεπτών, τίθεται εδώ ένα άλλο ζήτημα: η ενημέρωση που παρέχεται μέσα από το youtube είναι ποιοτική ή μιλάμε μόνο για ένα ανοικτό κοινωνικό διαδίκτυο όπου ο καθένας προβάλλει αυτό που θέλει χωρίς ίχνος ποιότητας; Απάντηση στο συγκεκριμένο ερώτημα μπορούμε να βρούμε στο άρθρο του Ronald J. Chenail (2008), σύμφωνα με το οποίο, το youtube, ως ένα site που φιλοξενεί βίντεο, προσφέρει στους σπουδαστές, στους δασκάλους, και στους επαγγελματίες ποιοτικούς ερευνητές μια μοναδική «δεξαμενή» βιντεοκλίπ που εισάγουν το άτομο στις βασικές ποιοτικές ερευνητικές έννοιες, μοιράζονται τα ποιοτικά στοιχεία από τις συνεντεύξεις και τις παρατηρήσεις τομέων, και που παρουσιάζουν τις ολοκληρωμένες ερευνητικές μελέτες. Αυτή η βασισμένη στο web περιοχή παρέχει επίσης στους ποιοτικούς ερευνητές την προοπτική να μοιραστούν τους επαναχρησιμοποιήσιμους πόρους εκμάθησής τους για όλους τους ενδιαφερόμενους προς χρήση. Ο Chenail εδώ, προσεγγίζει το youtube όχι απλά από τη σκοπιά της ενημέρωσης αλλά και από τη σκοπιά της μάθησης, ένα βήμα δηλαδή πέρα από την απλή ενημέρωση και επιμένει στην άποψη ότι το δεδομένο site μπορεί να δώσει τη δυνατότητα σε όποιον ενδιαφέρεται, να αποκτήσει ένα είδος μάθησης μέσα από αυτό.
Διαπιστώνουμε λοιπόν ότι το youtube παρέχει ένα είδος αξιοπιστίας και ποιότητας για τους «καταναλωτές», γεγονός που εμμέσως επιβεβαιώνεται και από τα λόγια του Κώστα Δεληγιάννη (2010): «Έτσι κι αλλιώς, στην ιστοσελίδα του φιλοξενούνται πανεπιστημιακές διαλέξεις (από το 2007, το πανεπιστήμιο του Berkeley «ανεβάζει» όλες τις παραδόσεις του ιδρύματος), σεμινάρια χρήσης υπολογιστών, ενημερωτικό υλικό για τη δράση μη κυβερνητικών οργανώσεων και οικολόγων από όλα τα σημεία του πλανήτη, ακόμη και ντοκιμαντέρ ή ανεξάρτητες παραγωγές που δεν κατάφεραν να προβληθούν στις κινηματογραφικές αίθουσες. Αλλά και σπάνια ντοκουμέντα τα οποία κατέγραψαν αυτόπτες μάρτυρες με μία κάμερα ή ένα κινητό, όπως τα δεκάδες βίντεο από την πρόσφατη εξέγερση στο Ιράν». Η ενημέρωση για την οποία και κάνει λόγο ο Δεληγιάννης, άπτεται πολυποίκιλων ζητημάτων τόσο επιστημονικών όσο και ιστορικών, κοινωνικών κλπ.
Εάν αποδεχτούμε το γεγονός ότι το youtube είναι όντως ένα δείγμα κοινωνικού διαδικτύου, τότε θα συναντήσουμε και την άποψη ότι τα εργαλεία του κοινωνικού διαδικτύου (όπως ιστολόγια, wikis, κοινωνικά δίκτυα κλπ.) παρέχουν σήμερα στους χρήστες τους όχι μόνο μία καινούρια πηγή πληροφόρησης, αλλά και μία συνεργατική πλατφόρμα μέσω της οποίας μπορούν να συνεργαστούν με άλλους έτσι ώστε να εντοπίσουν, να μοιραστούν και να επεξεργαστούν νέες πληροφορίες. Έτσι, για παράδειγμα η χρήση του κοινωνικού διαδικτύου δίνει την ευκαιρία σε όλους να βρουν, να διαβάσουν, να συζητήσουν, να σχολιάσουν και να παράγουν ελεύθερα πληροφορίες σχετικά με τις τελευταίες διεθνείς και τοπικές εξελίξεις, τον ανταγωνισμό, την τουριστική ζήτηση, το γενικότερο οικονομικό και πολιτικό περιβάλλον κ.ά. Ταυτόχρονα, η γνώση που παράγεται μέσα από αυτές τις διαδραστικές συζητήσεις των χρηστών του κοινωνικού διαδικτύου καλλιεργεί αυτό που όλοι αποκαλούν ως η συλλογική νοημοσύνη των ομότιμων κοινοτήτων (http://news.travelling.gr).
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ
3.1 Εισαγωγή
Ο στόχος του δεδομένου κεφαλαίου αφορά την παρουσίαση των συμπερασμάτων όπως εκείνα προέκυψαν από την ανάλυση του θέματος της εργασίας και τα οποία σχετίζονται όχι μόνο με το κεντρικό ζήτημα της ενημέρωσης μέσω του youtube αλλά και με τα συμπληρωματικά ζητήματα που τέθηκαν κατά την επεξεργασία του κεντρικού.
3.2 Ανασκόπηση συμπερασμάτων
Είναι ευνόητο πως καταπιαστήκαμε με διάφορα ζητήματα προκειμένου να αναλύσουμε σφαιρικά το παρόν βασικό θέμα περί ενημέρωσης. Αρχικά, συνειδητοποιούμε ότι το youtube διαθέτει όλα τα απαραίτητα χαρακτηριστικά ώστε να θεωρείται ένα είδος κοινωνικού διαδικτύου, σύμφωνα με τον ορισμό του δεύτερου, αν και δεν κατατάσσεται στην αντίστοιχη λίστα του πλέον γνωστού εγκυκλοπαιδικού ηλεκτρονικού συστήματος.
Στη συνέχεια, παρατηρούμε ότι το youtube είναι, σύμφωνα με τεκμηριωμένες πληροφορίες, ένα εκπληκτικά δημοφιλές site με εξίσου εκπληκτικά μεγάλες ποσότητες οπτικοακουστικού υλικού το οποίο και εξελίχθηκε ραγδαία τα τελευταία χρόνια.
Η ενημέρωση που προσφέρεται από το youtube είναι ομολογουμένως ένα ευδιάκριτο χαρακτηριστικό του site, λαμβάνοντας υπόψη την ποικιλία των χρηστών που προσφέρουν βίντεο με ενημερωτικό υλικό παγκοσμίως και σε καθημερινή βάση. Αυτό όμως που οφείλουμε να τονίσουμε είναι η ποιότητα του ενημερωτικού υλικού που όπως συζητήσαμε είναι σε πολλές περιπτώσεις διόλου ευκαταφρόνητη, καλύπτει ένα μεγάλο φάσμα θεμάτων και δέχεται επιπρόσθετες προσθήκες και σχολιασμούς από τρίτα πρόσωπα και έτσι μπορεί να αποκαλεστεί πιο σφαιρική σε σχέση με την ενημέρωση που καλύπτει η παραδοσιακή τηλεόραση και γενικότερα τα μέσα μαζικής ενημέρωσης.
Ένα άλλο σημαντικό σημείο όπου αξίζει να σταθούμε, αφορά το γεγονός ότι οποιοσδήποτε άνθρωπος μπορεί να λάβει μέρος σε αυτή την αμφίδρομη πορεία ενημέρωσης που προσφέρεται από το youtube καθώς όλοι μπορούν τόσο να ενημερωθούν από αυτό όσο και να ενημερώσουν, δεχόμενοι πάντα τα σχόλια του «κοινού».
3.3 Επίλογος
Βρισκόμαστε στο κατώφλι μιας νέας τεχνολογικής εποχής η οποία φέρνει στην επιφάνεια νέους τρόπους να αντιμετωπίζουμε την επικοινωνία, τη διασκέδαση αλλά και την ενημέρωση. Όσο και να μας φοβίζει η απόλυτη και ξαφνική αλλαγή που αντικρίζουμε τα τελευταία έτη, δεν μπορούμε παρά να ευεργετηθούμε από τις θετικές αυτές μετατροπές, όπως εκείνες που καθόρισε για τη σημερινή μας ενημέρωση το youtube.
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Δεληγιάννης Κ. (2010). YouTube, η εναλλακτική TV, εφημ. Η Καθημερινή: 13-6-10
Chenail J. R. (2008). YouTube as a Qualitative Research Asset: Reviewing User Generated Videos as Learning Resource, The Weekly Qualitative Report, vol.1, no.4 : 18-24
Meeyoung C., Haewoon K., Pablo R., Yong-Yeol A. & Sue M. (2007). I Tube, You Tube, Everybody Tubes: Analyzing the World’s Largest User Generated Content Video System, Telefonica Research, Barcelona, Spain, KAIST, Daejeon, Korea
ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ
Πολύ καλή εργασία. Μπράβο!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστώ πολύ! Αν και εδώ στην ανάρτηση δεν μπορούσαν να βγουν κάποια πράγματα σωστά γιατί άλλαζε η μορφή του κειμένου. Σε γενικές γραμμές πάντως άξιζε η έρευνα για το συγκεκριμένο θέμα.
ΑπάντησηΔιαγραφή